Hlavná stránka

Detský medzinárodný letný tábor v Jászboldogháza

Aj keď už škola dávno začala a vyučovanie už fičí na plné obrátky, predsa sa ešte stále radi vraciame k času letných prázdnin a oddychu. Spomíname na krásne strávené chvíle v medzinárodnom  letnom tábore v Maďarsku.

Vďaka  Mikroregiónu Terchovská dolina  a Mgr. O. Jaroštiakovej, ktorá nám sprostredkovala  túto ponuku,  sa mohli aj žiaci našej školy zúčastniť na tomto medzinárodnom  tábore.

,,Dni naplnené hrami a smiechom, nové priateľstvá a skvelé zážitky, perfektne strávený čas „ ... sú slová ktorými vám odpovedia, keď sa ich opýtate ako sa mali.

Našim deťom tábor sprostredkovala a zariadila všetky potrebné formality pani učiteľka Mgr. Mária Halečková, ktorej zároveň ďakujeme za spracovanie tohto zaujímavého článku a fotografie.

Záznam z tábora si môžete pozrieť: tu

O svoje spomienky sa s nami podelili niektorí účastníci:

Vyrážali sme z Tepličky nad Váhom  VIP autobusom o 10:00 hodine. Z našej školy sa tábora zúčastnilo 10 žiakov. V poriadku sme dorazili do malebnej dedinky Jászboldogháza, kde nás privítali animátor Jószhi, starosta obce a deti so svojimi učiteľkami. Po vzájomnom zoznámení na nás čakala vynikajúca večera, aby sme si doplnili sily. Večierka bola každý deň o 22:00. Bývali sme v stanoch, o ktoré sme sa niekedy chtiac- nechtiac delili aj s mravčekmi...príroda.
 Ubytovali sme sa a išli autobusom do kúpeľov Kumánia Kisújszállás. Po skvelej večeri sme zaspali sladkým spánkom. Ďalší deň sme sa vybrali do Orlieho centra, ktoré sa nachádzalo pri meste Jászberény. Ukázali nám psa, ktorý bol vycvičený, aby hľadal jedovaté látky v poliach a lúkach, ďalej sme pozorovali  vzácne vtáky a mohli sme si vyskúšať stáť v hniezde bociana.  Na ďalší deň sme sa vybrali do ZOO Jászberény. Strávili sme tam celý deň  (mohli sme sa dotknúť  živého pytóna, videli sme kŕmenie levov a medveďov). Navštívili sme aj slávne vojnové múzeum, kde sme absolvovali prehliadku o tom, ako to v 1. a 2. svetovej vojne vyzeralo. Na konci dňa pre nás pripravili rozlúčkovú párty, kde vstupenkou bolo zatancovať a skočiť do bazéna. Zabávali sme sa veľmi dobre a všetci išli spať s dobrou náladou. Aj ďalšie dni boli naplnené rôznymi aktivitami a zaujímavými úlohami. Naši členovia museli napríklad vyzbierať zlaté ťažké mince, preplávať veľký bazén, vyrezať obludu z melóna, ktorý musel byť vydlabaný a dužina zjedená, navariť naše tradičné jedlo. My sme varili bryndzové halušky, ktoré všetkým chutili a všetko sa zjedlo. S radosťou sme aj my ochutnávali jedlá iných skupín, napr. českú bramboračku. Potom bolo vyhodnotenie celého týždňa. Dostali sme na pamiatku hrnček, kde sme boli všetci odfotení a zopár malých drobností. Náš tím skončil na 3. mieste. Cesta bola radostná a krátka. Po návrate do Tepličky nad Váhom sme sa lúčili s kamarátmi a zvítali s našimi rodičmi, ktorým sme rozprávali o našich zážitkoch.

Karolína Cvachová      Júlia Martyneková

Toto leto sme mali viacerí možnosť navštíviť medzinárodný tábor v Maďarskom meste/dedine Jázsboldogháza. Je to malé územie uprostred polí a lúk, prakticky obklopené prírodou. A najmä sú tam milí ľudia, ktorí sa nás ujali hneď po našom príchode.

Na druhý deň, hneď po raňajkách, sme sa presunuli na termálne kúpalisko, odkiaľ sme sa vrátili až okolo šiestej. Po večeri a rôznych súťažiach sme sa presťahovali do stanov. Tam nám dali voľno a od večierky, ktorá bola do desiatej, hliadkovali každý deň až do polnoci. Všetci ale samozrejme „spali“.

V utorok sme navštívili Orlie hniezdo,  asi hodinu a pol vzdialené od campingu. Opäť nás rozdelili do skupín a prevádzali nás po troch stanovištiach. My sme ako prvé videli psa, hľadajúceho otravu pre orly a iné vtáky. V ďalšom stanovisku boli vtáčiky, ktoré buď nemohli lietať, alebo sa o seba nevedeli samé postarať. Povedali nám príbeh každého jedného z nich. Na treťom stanovisku bola ukážka stanice zvnútra. Bolo milé vidieť, ako tých ľudí ich práca baví a ako majú tie zvieratká radi.

Ďalší deň sme navštívili ZOO v Jázsberémy. Keď sme sa odtiaľ vrátili do campu, mali sme voľno a po večeri sme dostali mapku a poslali nás hľadať poklad po celej dedine. Večer sme, aj napriek únave, zostali hore až do noci a všetko opäť zažívali v spomienkach.

Vo štvrtok sme boli v múzeu vojny, kde nám každý artefakt pútavo opísali. Verili by ste, že päťročný chlapec išiel dobrovoľne do armády a nakoniec mal vyššiu hodnosť ako dospeláci? Deň bol zakončený nočným kúpaním, ktoré niektorí ľudia absolvovali aj nedobrovoľne. Pokiaľ ste tam skončili oblečení, boli ste radi, že ste so sebou nemali mobil. Jeden sme dve hodiny museli aj tak sušiť... večierka síce bola o desiatej, no v bazéne boli ľudia ešte aj o jednej ráno. Vstávanie na druhý deň bolo veľmi náročné...

V piatok sme absolvovali  malé súťaže a varenie jedla. Každá krajina mala navariť niečo pre ňu typické. My sme si zvolili bryndzové halušky, ktoré napokon všetci chválili. Poslednú noc sme strávili rozprávaním do neskorej noci, alebo skôr skorého rána?

V sobotu už bola atmosféra v tábore zvláštna. Od rána si všetci balili veci, upratovali sme veci okolo stanov a lúčili sme sa s kamarátmi z Poľska, Česka a Maďarska.

Myslím si, že hovorím za všetkých, ktorí tam boli, keď poviem, že to bol perfektne strávený týždeň prázdnin. Našli sme si veľa kamarátov, naučili sme sa pár výrazov v cudzích jazykoch. Všetci sme sa na tábore naučili aj dosť z angličtiny, pretože pri maďarských vedúcich sme inú možnosť nemali.

S táborom sme boli spokojní a myslím si, že každý z nás by sa tam rád ešte aspoň na týždeň vrátil...