Akcie
Tematický deň KORYTNAČKY
22. mája žiaci druhých ročníkov pokračovali v dištančnom vzdelávaní zameranom na ochranu prírody.
Zvolili sme túto tému pretože 23. máj je vyhlásený za Svetový deň korytnačiek organizáciou American Tortoise Rescue / od roku 2000, ktorá sa venuje záchrane a ochrane korytnačiek / a je aj deťom veľmi blízka.
Takto sme aj my chceli prispieť k zvýšeniu záujmu o záchranu ohrozených druhov korytnačiek vo svete. V tento deň sa prelínali navzájom jednotlivé predmety čítanie , písanie, matematické výpočty, prírodovedné skúmanie, hudobná výchova, výtvarná výchova..../
Úlohou detí bolo zahrať sa na pátrača, bádateľa a ochranára prírody, ktorý chce chrániť korytnačky.
Pripravovali besedu s deťmi a mali na ňu vytvoriť poster – plagát väčšieho rozmeru, ktorý slúži na zaujatie a pritiahnutie poslucháčov alebo na prezentáciu výskumu. Má náučnú funkciu. To znamená, že sa dá z neho učiť.
O čom si mysleli, že je dôležité, čo si zistili o korytnačkách, o ich živote, zaujímavosti, kde žijú v akých prostrediach, koľko vážia, koľko merajú, koľko rokov žijú, čím sa kŕmia, ako sa rozmnožujú, ako ich treba chrániť...
Z materiálov, ktoré im boli poskytnuté na vzdelávacom portáli Bezkriedy, z vlastných kníh, časopisov a aj iných zdrojov vyberali, zapisovali, vyznačovali, strihali, lepili, kreslili, farbili, maľovali to, počúvali skladbu Karneval zvierat, ktorú zložil hudobný skladateľ CAMILLE SAINT-SAËNS - kde boli hudobne napodobnené aj korytnačky.
Myslím si, že výsledok hovorí o dobre vykonanej práci, za ktorú si všetci zaslúžia veľkú jednotku s hviezdou. Posúďte sami.
Moje korytnačky
Moja malá korytnačky,
tá má rada modré tričká.
Môj Elvisko malý,
veľmi dobre loví.
Alexa je stará,
v noci zle spáva.
Amia Holienková