Akcie

Tematický deň KORYTNAČKY


22. mája žiaci druhých ročníkov pokračovali v dištančnom vzdelávaní zameranom na ochranu prírody.

Zvolili sme túto tému pretože 23. máj je vyhlásený za Svetový deň korytnačiek organizáciou American Tortoise Rescue /  od roku 2000,  ktorá sa venuje záchrane a ochrane korytnačiek / a je aj deťom veľmi blízka.

Takto sme  aj my chceli  prispieť k  zvýšeniu záujmu o záchranu ohrozených druhov korytnačiek vo svete. V tento deň sa prelínali navzájom jednotlivé  predmety čítanie , písanie, matematické výpočty, prírodovedné skúmanie, hudobná výchova, výtvarná výchova..../

Úlohou detí  bolo  zahrať sa na pátrača, bádateľa a  ochranára prírody, ktorý chce chrániť korytnačky.

Pripravovali besedu s deťmi a mali na ňu vytvoriť poster – plagát väčšieho rozmeru, ktorý slúži na zaujatie a pritiahnutie poslucháčov alebo na prezentáciu výskumu. Má náučnú funkciu. To znamená, že sa dá z neho učiť.

 O čom si mysleli, že je dôležité,  čo si zistili o korytnačkách, o ich živote, zaujímavosti, kde žijú v akých prostrediach, koľko vážia, koľko merajú, koľko rokov žijú, čím sa kŕmia, ako sa rozmnožujú, ako ich treba chrániť...

Z materiálov, ktoré im boli poskytnuté na vzdelávacom portáli Bezkriedy, z vlastných kníh, časopisov a aj iných zdrojov vyberali, zapisovali, vyznačovali,  strihali, lepili,  kreslili,  farbili, maľovali to, počúvali skladbu Karneval zvierat,  ktorú zložil  hudobný skladateľ CAMILLE SAINT-SAËNS -  kde boli hudobne napodobnené aj korytnačky.

Myslím si, že výsledok hovorí o dobre vykonanej práci, za ktorú si všetci zaslúžia veľkú jednotku s hviezdou. Posúďte sami.

Moje korytnačky

Moja malá korytnačky,
tá má rada modré tričká.
Môj Elvisko malý,
veľmi dobre loví.
Alexa je stará,
v noci zle spáva.

Amia Holienková