Akcie

Do školy na bicykli


Problematika bezpečnosti na cestách je záležitosťou, ktorej treba venovať neustálu pozornosť. Preto sa dopravná výchova stáva jednou z ústredných tém, ktorým sa na našej škole venujeme.  Hlavným dôvodom na skvalitnenie dopravnej výchovy je ochrana zdravia a života detí. Štatistiky nehôd a zranení cyklistov a najmä chodcov – predovšetkým školopovinných detí – potvrdzujú, že v oblasti bezpečnosti v cestnej premávke sú veľké rezervy, z čoho plynie pre našu základnú školu povinnosť skvalitniť výučbu dopravnej výchovy, aby základné návyky získali deti už v rannom veku. Od začiatku školského roka sa snažíme viesť deti k zodpovednosti za vlastnú bezpečnosť. Žiaci sa pomocou rôznych aktivít a praktických činností učia, ako a kde sa môžu bezpečne hrať i ako sa má správať účastník cestnej premávky.

 Vo štvrtok 18.10.2018 naši žiaci odštartovali 3. ročník projektu Do školy na bicykli už v tomto polroku - kvízom  o dopravnej výchove - za účelom upevnenia si všetkých základných bezpečnostných pravidiel cestnej premávky. Projekt bude pokračovať aj v druhom polroku zhruba v apríli 2019, kedy žiaci budú môcť prísť do školy na bicykli s dodržaním pravidiel cestnej premávky.

Žiaci druhého stupňa, ktorí tento deň, úspešne absolvovali krátky kvíz o dopravnej výchove a cestnej premávke, získali kartu Petra Sagana, ktorú môžu použiť na odmietnutie jednej známky z ľubovoľného predmetu. Žiaci prvého stupňa mohli  priniesť kresbu spojenú s cyklistikou, za ktorú získali taktiež kartu Petra Sagana. Snahou motivovať deti do projektu Do školy na bicykli, sa nám podarilo nielen vďaka Kartičke Petra Sagana, ale aj vnútornej motivácii zlepšiť a skvalitniť každodenný život.

Cieľom týchto aktivít je  naučiť žiakov, ako sa bezpečne správať a podporiť v nich  pocit zodpovednosti za vlastné správanie. Našim želaním je, aby dopravná  výchova pomohla  deťom osvojiť si základné návyky správania sa v rôznych dopravných situáciách. Deti budú vedieť dopravné situácie riešiť správne, budú opatrnejšie, pozornejšie a rozvážnejšie.