Archív 2019/2020

Jesenný deň vyučovania vonku (Outdoor classroom day)


7. novembra 2019 sme sa zapojili do celosvetovej kampane, ktorej cieľom je, aby sa čo najviac detí vzdelávalo vo vonkajšom prostredí. Dobre sme sa obliekli a vyšli sme z triedy von na čerstvý vzduch. Pobyt v prírode či na školskom dvore nemusí byť spojený iba s hrou, môže byť spojený aj s edukáciou. Takýto spôsob vykonávania výchovno - vzdelávacích aktivít rozvíja kreativitu, flexibilitu, originalitu a kritické myslenie. Žiaci si počas outdoorovej edukácie budujú vzťah s živou i neživou prírodou, rozvíjajú svoje sociálne a komunikačné zručnosti a v neposlednom rade robia niečo aj pre svoje zdravie – posilňujú svoj imunitný systém. Tento školský rok sa vzdelávali vonku žiaci na predmetoch:

  • Anglický jazyk (6.A,B) - kde si žiaci opakovali názvy zvierat a ich mláďat, imitovali zvuky, žiaci hádali o ktoré zviera ide. Precvičovali si  prítomný priebehový čas - opis okolia, čo sa práve deje., 
  • Výtvarná výchova - žiaci piateho ročníka si vonku vybrali jesenný motív podľa vlastného výberu, ktorý potom namaľovali. Mohli použiť aj vlastnú výtvarnú techniku,
  • Biológia – žiaci deviateho ročníka odpovedali na otázky, ktoré si vyžrebovali na určených stanovištiach. Odpovede zaznamenávali do pripravených odpoveďových hárkov.
  • Chémia – žiaci ôsmeho ročníka si zopakovali chemické značky formou hry, hrali sa na atómy, molekuly, ióny- vytvárali ich štruktúry.
  • Matematika – žiaci 5 ročníka – hravou formou opakovali zaokrúhľovanie, sčítavanie prirodzených čísel a usporadúvanie. Hľadali stred úsečky a kreovali geometrické útvary. 

Trieda 1.B -  Deti robili dve aktivity, počas ktorých sa hrali a vzdelávali.  1. aktivita - Čo mám rád/rada - aktivitou sa deti viac spoznali medzi sebou, zistili sme, kto z detí rád trávi čas v prírode, kto z detí rád spoznáva prírodu. 2. aktivita - Spoločná stavba zo stavebnice - aktivitou si deti opakovali pojmy hore, dole, vpravo, vľavo.

Na tomto mieste by som rád vyslovil poďakovanie všetkým mojim kolegyniam za zapojenie sa, spoluprácu a prípravu materiálov a pomôcok, ktoré boli nevyhnutnou súčasťou edukačného procesu prebiehajúceho vonku. Verím, že sa tento netradičný spôsob vyučovania páčil nie len žiakom, ale i zúčastneným pedagógom.

PaedDr. T. Bublík