Archív 2017/2018

Svetový deň vody – 22. marec


Tento deň bol vyhlásený ako Deň vody v roku 1992 Valným zhromaždením OSN na Konferencii v brazílskom meste Rio de Janeiro. Svetový deň vody sa teda oslavuje počnúc rokom 1993 v súlade s odporučeniami Konferencie OSN o životnom prostredí a rozvoji. Členské krajiny boli vyzvané, aby tento deň venovali konkrétnym aktivitám,  ktoré podporia informovanosť verejnosti o nenahraditeľnom význame vody - napríklad organizovaním konferencií, okrúhlych stolov, seminárov a výstav zameraných na ochranu tejto tekutiny a jej zdrojov.

Aj žiaci našej školy, malí aj tí starší, sa venovali konkrétnym aktivitám snažiac sa naučiť o vode niečo nové. Aktivitám sa žiaci venovali v rámci vyučovacích hodín. Téma tak nabrala zaujímavý ráz, niektorí sa tak o vode učili po anglicky, iní pracovali na hodinách slovenského jazyka, ba dokonca niektorí skúmali vlastnosti vody na prírodovedných predmetoch.

Žiaci 4.A triedy pracovali na hodine slovenského jazyka - v téme prídavné mená hovorili o vode, o jej význame. Žiaci v skupinách i jednotlivo  vymýšľali, aké vlastnosti má voda.
Potom tvorili vety o význame vody, niektorí stihli vymyslieť i žartovnú básničku. Svoje vytvorené slová, vety a básne písali na kvapku vody a potom ju výtvarne dotvorili.

Ukážka vytvorených diel:

Voda, voda naša,
si dobrá ako krupicová kaša.
My ťa radi pijeme,
potom dobre žijeme!

Nina Ľudmila Mravcová, Filip Ťažký, Samuel Kubo (4.A trieda)

Za vodu sa platí,
ten kto ju kúpi, hneď ju  tam vráti.
Radšej pime vodu z vodovodu,
ako vodu z Tesca,
inak sa z nás stane,
jedna veľká treska :-).

Juraj Tabaček, Peter Bielik (4.A trieda)

 Výtvarné práce 4.A triedy

Počas týždňa pre vodu sa žiaci mohli zapojiť aj do súťažného kvízu o vode. Pri jeho riešení tak žiaci opäť prehlbovali studnicu svojich vedomostí o tejto životodárnej tekutine. Okrem kvízu mohli deti vyrábať aj projekt na danú tému. Pokiaľ sa žiaci zapojili do týchto aktivít, mohli získať 1 navyše z predmetu Biológia.

Ako je možné, že Korčuliarka skáče po hladine vody? Ako to dokáže?  Tak napríklad aj takúto problémovú úlohu riešili naši žiaci na biológii.

Žiaci realizovali aj ďalšie bádateľské aktivity zamerané na fyzikálno-chemické vlastnosti vody ako napr. povrchové napätie vody, transportná funkcia, tepelná kapacita a pod. .

Žiaci uvažovali aj o tom, či je voda schopná sama sa vyčistiť, čo si následne demonštračne predviedli- didaktickú pomôcku zhotovil Lukáš Kvašňovský zo 7.B triedy, na hodinu Chémie. Žiaci 7.ročníka sa téme Voda venovali dlhodobejšie v rámci projektového vyučovania, kedy si žiaci sami vyberali zameranie projektu, venovali sa tomu čo ich zaujímalo, čo možno nevedeli a chceli sa dozvedieť a následne sa so zistenými informáciami podelili so svojimi spolužiakmi. Spracovávali informácie, vyrábali rôzne pomôcky k projektom-napr. čističku odpadových vôd, kolobehy vody a i. .